Markedsføring på sociale medier

Sørg for at afsætte ressourcer til vedligeholdelse af jeres sociale profil, selvfølgelig afstemt efter ønskede niveau. Du skal være villig til at investere både tid, opmærksomhed og penge, hvis du vil have udbytte på de sociale medier.

Du kan bl.a. bruge de sociale medier til:

  • Markedsføring
  • Vejledning og kundeservice
  • Feedback og nye idéer
  • Rekruttering og netværk

Gør du det godt nok?

To ud af tre virksomheder bruger allerede de sociale medier. Men gør de det godt nok?
De sociale medier skifter løbende i popularitet, men et er sikkert, mediet i sig selv er kommet for at blive. Lige nu er de populæreste tjenester Facebook, Instagram, YouTube og LinkedIn.

Det er nødvendigt at tænke i nye mediebaner inden for kommunikation og markedsføring, og at følge udviklingen. Det er nemlig udviklingen, som sætter dagsordenen i fremtiden. Din fordel er, at dit produkt, din målgruppe og dine udfordringer er de samme som på alle andre medier. Men mediet er nyt og det vil mange af dine kunder sikkert også være.

De kan bl.a. være med til at sprede dine budskaber og bidrage med indhold, f.eks. i form af positive historier – såkaldt viral markedsføring. 

Strategi

Man kan sagtens selv kaste sig ud i sociale medier og forsøge sig frem, men der er både mange muligheder og faldgruber. Vi du have størst muligt udbytte fra dag et, så læg en SMM (Social Media Marketing) strategi og en veldefineret målsætning. 

Hos Kong Gulerod Reklamebureau bidrager vi gerne med viden gennem hele processen. Vores mål er at give dig kompetencerne til selv at kunne styre jeres sociale tjenester, mens vi er sparringspartner på sidelinjen.

Har du brug for at komme godt fra start eller er du gået i stå på de sociale medier, så skræddersyer vi den helt rigtige løsning til netop din virksomhed,

Kontakt os