Et godt emballagedesign fremhæver dit produkts egenskaber og præsenterer dit produkt bedst muligt. Emballagen er det sidste led i shopperens beslutningsproces og dermed din sidste mulighed for at påvirke shopperen.

Førstehåndsindtrykket

Emballagen kan være din vares vigtigste og eneste kommunikationsmedie. Derfor skal designet kunne fortælle den gode historie om produktet. Men at skulle kommunikere til flere målgrupper, tænke funktion, økonomi, miljø m.m. i en og samme opgave, er ikke altid lige til. Det kan dog hjælpe at dele emballagedesign op i to, den kreative side og den kommercielle side. Hvis de to områder ikke spiller sammen, virker kommunikationen ikke.

Differentiering

Dit produkt skal kunne adskille sig fra det komplekse detailhandelsmiljø indenfor de første 2 til 5 sekunder af en købssituation. Det er derfor vigtigt, at emballagedesignet appellerer effektivt, både følelsesmæssigt og ædfærdsmæssigt, til et køb. 

Derudover skal dit produkts mest relevante egenskaber kunne forstås klart og effektivt i løbet af de efterfølgende 5 til 12 sekunder, for at tiltale shopperens behov. Mere end 75% af shopperne tager først den endelige beslutning – dit eller konkurrentens produkt – når de er in-store med emballagen i hånden. Hvordan emballagen føles, hvad den vejer, hvor skrøbelig produktet er og hvordan den dufter, er lige så vigtigt som teksten på pakken. 

Der er derfor et enormt potentiale for både producentere og detailhandlere, til at inspirere shoppere in-store med netop dit produkt. Det vigtigste er, at I har en veldefineret strategi for jeres emballagedesign. Et design der udstråler de samme værdier, som resten af jeres visuelle identitet. Hos Kong Gulerod Reklamebureau designer vi emballage, der i både form og stil løfter produktet. Vores emballagedesigns indtænker funktionalitet, brugeroplevelse og æstetisk helhedsindtryk.